E Sigara

За результатами дослідження, проведеного американськими психологами, на останньому шматочку шоколаду мотивація і гострота сприйняття людини підвищується.

Психологи вважають, що усвідомлення швидкого закінчення процесу викликає сплеск мотивації, при якому людина або хоче наостанок насолодитися (якщо процес був приємним), або винести для себе хоч щось хороше або корисне (якщо процес залишав її байдужою). У випадку, якщо досвід був негативним, мотивація підвищується від відчуття «швидкого позбавлення» — при цьому людина може проявити більше зусиль, ніж зазвичай, щоб скоріше завершити неприємне, повідомляє infokava.com.

У будь-якому випадку, вважають вчені, при скільки-небудь тривалій діяльності настає «передфінальний» етап, коли рівень мотивації різко підвищується. Цей стан можна спровокувати, просто переконавши людину в тому, що фінал близький.

Психологи залучили до експерименту в загальній складності 52 людини, чоловіків і жінок. Піддослідним запропонували з’їсти по п’ять маленьких шоколадок з різними смаками в довільному порядку (черговість записувалася). Частину людей попереджали про те, що їм видають п’яту і останню шоколадку, інші перебували на цей рахунок у невіданні. Після цього їм було запропоновано назвати порядковий номер найсмачнішого сорту. В результаті останню за черговістю шоколадку найсмачнішою назвали понад 60% членів проінформованої групи і близько 20% не оповіщених учасників досліду. 

На думку О’Браєна, результати експерименту співвідносяться із загальними уявленнями про оптимістичність людської натури.

«Багато традицій в нашому житті доводять схильність проявити оптимізм ближче до кінця якого-небудь процесу або вважати, що «все скінчиться добре»… На цю думку наводять «хеппі-енди» у фільмах, а також десерт, який люди залишають саме на закінчення трапези», — сказав він.