Сьогодні конструкторське бюро “Антонова” відзначає 77 років

Сьогодні конструкторське бюро “Антонова” відзначає 77 років

Травень 31, 2016 0 By admin
Cьогодні легендарне авіаконструкторське бюро “Антонова” відзначає 76 років. Саме 31 травня 1946 року постановою ЦК ВКП(б) і Ради Міністрів СРСР затверджене рішення колегії Міністерства авіаційної промисловості про створення Дослідного Конструкторського Бюро (ДКБ-153). Тим же документом головним конструктором ДКБ на Новосибірському авіаційному заводі призначили Олега Антонова. До речі, цьогоріч 7 лютого відзначалось також 110-річчя і самого конструктора.

Першим результатом роботи підприємства стало створення сільськогосподарського літака СХ-1 або Ан-2. Вперше він піднявся в небо 31 серпня 1947 року.

Крім цієї машини і її модифікацій, до переведення ДКБ до Києва у 1952 році, також були створені й побудовані малою серією планери А-9 і А-10.

Наприкінці 1953 року підприємство отримало завдання створити військово-транспортний літак із двома турбогвинтовими двигунами. Для виконання такого завдання не вистачало фахівців, приміщень, устаткування, поки у 1954-го року колектив прийняв першу групу випускників Харківського авіаційного інституту, а також авіаційних фахівців з Києва, Москви, Санкт-Петербурга й інших міст. Перший літак Ан-8 злетів 11 лютого 1956 року, а вже у 1958 році був запущений у серійне виробництво на Ташкентському авіаційному заводі.

Також 1955 року почалась розробка літаків Ан-10 і Ан-12. Літак Ан-10 володів рідкими для пасажирського лайнера властивостями: великою швидкістю польоту, відносно малою необхідністю довжини ВПП і здатністю робити зліт і посадку на ґрунтових і засніжених аеродромах.

Крім того, наприкінці 1960-го року ДКБ почало розробку літака Ан-22 “Антей” — першого у світі широкофюзеляжного літака. За своїми розмірами Ан-22 перевершував усе, що робилося до того часу в авіації й вимагав здійснення значного обсягу експериментальних робіт і вирішення кількох конструкторських і технологічних проблем. Перший політ “Антея” відбувся 27 лютого 1965-го року. До речі, напередодні 70-річчя Бюро Ан-22, після відновлення, повернувся до комерційної експлуатації. 30 травня він здійснив переліт з аеродрому “Святошин” у Києві до аеродрому “Київ-Антонов” у Гостомелі.

Олег Антонов помер 4 квітня 1984 року, після чого 19 листопада підприємству було присвоєне його ім’я.

Загалом підприємство створило понад 100 моделей літаків, серед яких варто відзначити найбільший у світі вантажний Ан-225 “Мрія”. Нещодавно він здійснив свій перший рейс до Австралії де за його посадкою зібрались поспостерігати тисячі людей. Відразу після того “Мрія” доставила з Лейпцигу до Абу Дабі з проміжною посадкою в Каїрі вантаж загальною вагою 169 т. Це стало його першим комерційним рейсом.1812360

http://day.kyiv.ua/